sayabudakvillage@blogspot.com

sayabudakvillage@blogspot.com
CamcorderrollinG..

Saturday, August 27, 2011

berdikari

BERDIKARI

okk.. dah 4 tahun aku merantau kat KL ni,,
rasanya dah kenal apa tu berdikari kot..
kalau dulu nak apa,,tunjuk ja,,
tak penah pk mak bapak cari duit penat2,,
tapi skang ni dah Alhamdulillah dah kenal apa tu BERDIKARI.
berdiri di kaki sendiri..
penat weyh keja~!!
aku takmo keja boleh??
blaja je sampai tua,,
best~!! hahaha
nak dapat duit bulan2 tu cukup seksa weyh,,
dah dapat tu pon,
tak merasa lama,,
sebab apa?
sebab aku BOROS...okkk...
tapi takda la boros pon,,
cuma over budget ja,, surplus2~! huu
tapi sejak keja ni,,
banyak benda aku belajar,,
BERSYUKUR,,
bersyukur la weyh dengan apa yang kau ada~
jangan nak tamak sangat~
kalau kau tamak sangat,,
bukan semua duit yang kau dapat sumber yang baik~
tak berkat weyhh,,,
dapat pegang ribu2,,
tapi duit hilang cmtu ja,,tak terasa pon,,
tu la yang aku blajar time aku kerja,,
mcam2 ragam ada,
ada yang hati busukkkk...
tak reti bersyukur,,
tamak~!!
yang baik pon banyak =) ..
**jangan tamak,jangan dengki dengan kejayaan org lain,
tiru apa yang depa suma tu buat,
jangan ikotkan nafsu syaitan,,
orang yang tamak selalu rugi,,
tamak mana pon tak kemana suma tu,,
cepat2 la sedar,,
dah boleh bawak berubah dahh....

No comments:

Post a Comment